Bekijk direct wat wij kunnen betekenen voor uw auto
Home »
För att kunna utveckla en bra extern ECU måste du som tillverkare av chiptuning ha en egen forsknings- och utvecklingsavdelning. Mycket kunskap om moderna bensin/dieselmotorer är verkligen ett måste.
Chiptuning går mycket längre än att bara ha kunskap om insprutning, turboladdning och timing. avgastryck etc. Driften av en bilmotor är en mycket komplex process.
Man tittar först på belastningen som tillverkaren har gett motorn som standard och specifikationerna per komponent för att se hur stor säkerhetsmarginal det finns per komponent. Sedan görs ett anpassat ledningsnät, 1 turbotrycksgivare-1, 2 turbotrycksgivare-2, 3 st bränsleinsprutning, 4 kamaxlar. Beroende på den ursprungliga bildatorns kommunikationsmetod utvecklas en dator som mycket snabbt kan kommunicera med original-ECUn och transformera data i realtid.
Du kan sedan starta dataloggning under flera turer på vägen, digitalt kartlägga motorcykelns profil. Baserat på dessa data kan du börja med grunderna i chiptuningprogrammet. Det som är väldigt viktigt är att justeringarna blandar rätt mängd luft och bränsle under alla omständigheter och vet när extra vridmoment (dragkraft) och hästkrafter bör och inte bör vara tillgängliga.
Att utveckla specialistchiptuning är ett jobb, men resultatet återspeglas i det slutliga resultatet.
Bekijk direct wat wij kunnen betekenen voor uw auto