Bekijk direct wat wij kunnen betekenen voor uw auto
Home »
Efter att ha loggat motordatan börjar vi skapa chipjusteringsprogrammet i grov form. Under gatustester ser man snabbt att justeringarna under vissa omständigheter ännu inte är helt idealiska.
Till exempel styr du den variabla turbon på en motor för aktivt vid låg hastighet. Istället för att turbon sedan snurrar (gör fler varv) saktar turbon ner och motorledningen måste rätta till detta. Det vill du absolut inte, så du justerar den under testningen och kollar den i olika växlar tills allt är perfekt justerat.
Dessutom kollar du hur bilen reagerar på farthållaren under alla möjliga olika omständigheter, eftersom du inte vill att farthållaren ska accelerera för mycket. Under provkörningar lägger vi stor vikt vid motorns bränsleförbrukning, eftersom du drar nytta av detta varje dag. Efter att programvaran har testats utförligt på vägen på flera identiska bilar, kommer vi att utföra kontrollen på dyno power testbänken för att avgöra exakt hur mycket kraft som har lagts till.
Ett sådant test är en ögonblicksbild och mycket beroende av temperatur och bränsle.
Bekijk direct wat wij kunnen betekenen voor uw auto