Service
Hos Ventura köper du inte bara en produkt eller tjänst, utan också en tjänst, det är vad vi står för som tillverkare. Tror du att det finns ett problem med din inställning, eller att du tror att vårt system inte längre fungerar som det ska? Skicka ett mejl till oss med ditt klagomål så kommer vi alltid att försöka analysera åt dig så snabbt som möjligt vad orsaken till klagomålet kan vara. (oftast visar sig detta vara ett enkelt fel i själva bilen) eller annars kan du boka tid hos oss och komma till vårt huvudkontor med din bil och chiptrimningen. Medan du njuter av en kopp kaffe kommer våra experter att kontrollera hur vårt tuningsystem fungerar. Vi läser sedan av din bil och testar vårt system på din bil. Om det finns en defekt i vår trimning reparerar vi den eller byter ut den om det visar sig att reparation inte är möjlig och din trimning fortfarande är inom 3-åriga garantiperioden. Faktureringsdatum är avgörande för detta. Vi skulle vilja se att du gillar vår chiptuning.
Vi skickar inte bara den externa ECU:n till oss i en låda! Vi vill verkligen ha bilen där och du som kund anger vad som inte längre fungerar som det ska i trimningen. Detta sparar dig och oss mycket tid och vi kan ofta identifiera orsaken mycket snabbare och enklare. Vår erfarenhet har visat att detta är den bästa praxis i praktiken. Vi har inte dessa testalternativ på plats.
Och naturligtvis vill vi att du ska kunna njuta av din chiptuning igen så snart som möjligt.
Performance is our Success!